Basis 1.11. Standaard werkwijze servicebezoek Cold/snack
Duiding:
We creëerden een standaard werkwijze die op elk cold/snack automaat kan worden toegepast. Zo is onze werkwijze sterk vereenvoudigd en moeten we als merchandisers niet voor elk type toestel een andere methode aanleren. In deze standaard werkwijze houden we rekening met de adviezen van de fabrikanten, onze eigen ervaring en onze Mastervending kwaliteitsnormen. Doel is voorkomen van storingen, een vlotte en snelle servicebeurt en een permanent hoge kwaliteit van de uitgegeven producten.
Benodigdheden:
- Spuitbus met reiniging ramen en vensters
- wegwerpdoek
- Reinigingsproduct binnenkant toestellen
- Werkwijze:
- Inspuiten binnen- en buitenkant glazendeur met reiniging ramen en vensters (affiches verwijderen).
- Deur openen.
- Automaat opvullen volgens de correcte werking van de Televend app
- Alle producten FIFO aanvullen
- Snacks steeds rechtop, aansluitend en facing forward
- Pushers dranken in correcte stand voor werking zetten.
- Errors nakijken, wissen en selectie testen.
- Tellerstand noteren.
- Binnen-en buitenkant deur reinigen
- Toestel sluiten en check goed gesloten.
- Afval in correcte vuilnisbakken
- Omgeving toestel proper maken.
Toestel in perfecte staat? Volgende aandachtspunten moeten steeds worden nagekeken:
- Correcte spiralen - melden om te laten vervangen
- Correcte versmallingen - melden om te laten plaatsen
- Aanwezigheid van alle selectienummers - melden om terug te plaatsen
- Binnenkant toestel zuiver - schoonmaken met schuim
- Ventilatieroosters proper - stof verwijderen
Related Articles
Basis 1.08. Standaard werkwijze servicebezoek warme drankautomaat
Duiding: We creëerden een standaard werkwijze die op elk type warme drankautomaat kan worden toegepast. Zo is onze werkwijze sterk vereenvoudigd en moeten we als merchandisers niet voor elk type toestel een andere methode aanleren. In deze standaard ...
Frisdrank & Snack - taak: Onderhoud Groot koffie (BASISKENNIS)
Duiding: Een groot onderhoud is essentieel voor het langdurig goed blijven functioneren van onze frisdrank- en snacktoestellen. Het zorgt ervoor dat de koelingen van deze toestellen veel langer blijven werken. Hierdoor gaan we technische interventies ...
OVERZICHT BASISKENNIS/OPLEIDINGSPLAN
FULL SERVICE VENDING, TASTE THE EXCELLENCE Hieronder vinden jullie de links naar alle taken die vallen onder BASISKENNIS. Deze worden tijdens de opleiding tot Junior merchandiser toegelicht en aangeleerd. PROEFDAG: DOCUMENT LINK DATUM INGEVULD ...
Basis 1. 13. Melding toestel niet 100 % in orde
Duiding: Het is onze missie om al onze warme drankautomaten, cold automaten en snackautomaten ten allen tijde in perfecte staat te houden. Hieronder verstaan we: De automaat heeft geen storingen en werkt voor 100% De automaat geeft alleen maar ...
Basis 1.14. Klantvriendelijkheid
Duiding: Onze belangrijkste verantwoordelijkheden als merchandiser spelen zich af bij de klant. We brengen daar het overgrote deel van onze tijd door. Het is daar dat we waarde creëren. Omdat we heel regelmatig bij de klant over de vloer komen, ...