Basis 1.14. Klantvriendelijkheid
Duiding:
Onze belangrijkste
verantwoordelijkheden als merchandiser spelen zich af bij de klant. We
brengen daar het overgrote deel van onze tijd door. Het is daar dat we
waarde creëren. Omdat we heel regelmatig bij de klant over de vloer
komen, worden we vaak gezien als “het gezicht” van Mastervending.
Inderdaad, technische en sales collega’s bijvoorbeeld komen veel minder bij uw
klant over de vloer. Je bent dan ook hét uithangbord van
Mastervending! Hoe wij ons gedragen bij onze klanten en hoe we persoonlijk
overkomen bij onze klanten is dus van heel groot belang, van een onschatbare
waarde! Wij zijn geen 'vullers', wij zijn merchandisers. Inderdaad, de
functie heeft ook een belangrijke verantwoordelijkheid naar de relatie met de
klant toe. We moeten ons ook “commercieel” opstellen. Om jullie
hierbij te helpen hebben we de volgende richtlijnen opgesteld:
- Aanmelden met een vriendelijke begroeting: We wandelen nooit zomaar binnen bij onze klanten. We melden ons correct aan volgens de geldende afspraken bij de klant. We stellen ons correct voor met onze naam, we vermelden dat we van de firma Mastervending zijn en wat we precies komen doen bij de klant. We wensen de persoon die ons ontvangt steeds een goeiemorgen of goeiemiddag en hebben een positieve en ontspannen uitstraling.
- Correcte interactie met de gebruikers: Ontmoeten we, wanneer we bij de klant rondlopen, één van de medewerkers dan maken we oogcontact en begroeten hem/haar ook met een goeiedag/goeiemorgen/goeiemiddag/hallo/… Wanneer een medewerker nog gebruik wenst te maken van een automaat vóór we met onze servicebeurt gestart zijn laten we dit toe en we stellen de medewerker gerust. Hij/zij mag niet het gevoel hebben ons tot last te zijn. Wij zijn daar ten dienste van hen. Wanneer een medewerker gebruik wenst te maken van een automaat tijdens onze servicebeurt vertellen we hem/haar op een positieve manier hoe lang onze servicebeurt nog zal duren en nodigen we hem/haar uit daarna terug te komen.
- Afmelden met het delen van informatie: We 'verdwijnen' niet zomaar bij onze klanten. We melden ons correct af volgens de geldende afspraken bij de klant. We nemen correct afscheid en vermelden kort aan de contactpersoon dat alles in orde is. Indien er een panne is die niet is opgelost of een aanvulling niet volledig is gebeurd, stellen we de contactpersoon gerust door te vermelden dat je dit correct hebt gemeld aan onze planningsdienst en zij snel de nodige actie zullen ondernemen. We wensen de contactpersoon of medewerkers die we passeren bij vertrek nog een prettige dag.
- Respecteren van de regels en afspraken bij de klant: Behalve de correcte aanmeldings- en afmeldingsprocedure houden we ook aan de andere geldende regels bij onze klanten. Andere belangrijke regels zijn:
- Verkeersregels en parkeerregels op sites en parkings.
- Dragen van de correcte kledij en PBM's.
- Correcte afvalverwerking in de juiste vuilnisbakken en containers.
- Gebruik van de juiste wandelpaden, deuren, poorten.
- Respecteren van afspraken over roken, eten, drinken.
Related Articles
Basis 1. 13. Melding toestel niet 100 % in orde
Duiding: Het is onze missie om al onze warme drankautomaten, cold automaten en snackautomaten ten allen tijde in perfecte staat te houden. Hieronder verstaan we: De automaat heeft geen storingen en werkt voor 100% De automaat geeft alleen maar ...
Basis 1.03. Afspraken werkuren
Duiding: Voor de correcte berekening van de werkuren werden de volgende mogelijkheden uitgewerkt. We maken een onderscheid tussen dagen waarop een merchandiser zijn werkdag beëindigd op Mastervending (laaddag) of beëindigd op zijn/haar woonplaats. Op ...
Basis 2.04. Shearer coffee art + - specificaties
Sleutel: geen Code menu: geen Toegang menu: Toets links onderaan op scherm (soms onzichtbaar Aflezen tellerstand: Neem chipkaart naast mengpotje melk plaats in gleuf rechts naast scherm selecteer 'machine en dagtellers noteer totale tellerstand
Basis 3.03. Vendo budget snack/combi - specificaties
Sleutel: P62969 Toegang menu: Druk op de rode programmatietoets op de printplaat, rechts in het toestel. Aflezen tellerstand: Verschijnt in loop op scherm bij deur open. Indien niet: - ga in programma - druk op toets 2 tot aan PASS - bevestig met ...
Basis 2.08. Rhea TT1 - specificaties
Sleutel: E3374 Toegang menu: Oranje sleutel in deurcontact centraal bovenaan Druk op de oranje programmatietoets op de binnenkant van de deur. Start reiniging: Selecteer 'reinigen/spoelen' selecteer 'start de zetgroep reiniging' Selecteer ...