Basis 1.08. Standaard werkwijze servicebezoek warme drankautomaat

Basis 1.08. Standaard werkwijze servicebezoek warme drankautomaat

Duiding:
We creëerden een standaard werkwijze die op elk type warme drankautomaat kan worden toegepast. Zo is onze werkwijze sterk vereenvoudigd en moeten we als merchandisers niet voor elk type toestel een andere methode aanleren. In deze standaard werkwijze houden we rekening met de adviezen van de fabrikanten, onze eigen ervaring en onze Mastervending kwaliteitsnormen. Doel is voorkomen van storingen, een vlotte en snelle servicebeurt en een permanent hoge kwaliteit van de uitgegeven producten.

Benodigdheden:
  1. Spuitbus met ontvetter
  2. Penseel
  3. Cleaning tablets voor koffiezetsystemen
  4. spoelbakje
  5. afwasborstels
  6. wegwerpdoek
  7. Dreft
Werkwijze:
VOOR START VAN ONDERHOUD EN AANVULLEN:
Kijk de automaat na op een goede werking en eventuele niet werkende selecties of foutmeldingen op het scherm. Bij het openen van de deur worden deze fouten immers gereset. Als ze niet zijn opgemerkt ontstaan ze spoedig na de servicebeurt opnieuw.
  1. Inspuiten uitgiftedeel met ontvetter
  2. Deur openen en deurcontact actief zetten (Rhea Luce altijd actief)
  3. Met penseel koffieresidu verwijderen van brewer
  4. Bij Groot Onderhoud: Brewer demonteren, afwassen en terugplaatsen.
  5. Tabletcleaning starten (niet bij Canto en Omni XL)
  6. Instankanisters uit het toestel halen
  7. Binnenkant toestel inspuiten met ontvetter (niet op brewer en elektronica)
  8. Mengpotjes en slangetjes verwijderen, schoonmaken en droog terugplaatsen.
  9. binnenkant toestel volledig reinigen
  10. Instankanisters opvullen, schoonmaken en terugplaatsen. Hoofdsmaken (melk/choco/suiker) volledig, bijsmaken (thee, soepen, deca) enkel met volledige verpakkingen.
  11. Koffiebonen volledig opvullen - GEEN RESTANTEN IN ONDERKASTEN, in een afgesloten toestel kan wel.
  12. Mengpotjes en slangetjes spoelen
  13. Droeszak vervangen.
  14. lekbakje en/of lekemmer schoonmaken. Uitwassen met doek en zeep.
  15. Tellerstand noteren.
  16. Toestel sluiten
  17. Buitenkant proper maken
  18. Test nemen: Cappuccino (met suiker). 
  19. Test nemen na Groot Onderhoud: Zwarte koffie
  20. Afval in correcte vuilnisbakken
  21. Omgeving toestel proper maken.


    • Related Articles

    • Basis 1.11. Standaard werkwijze servicebezoek Cold/snack

      Duiding: We creëerden een standaard werkwijze die op elk cold/snack automaat kan worden toegepast. Zo is onze werkwijze sterk vereenvoudigd en moeten we als merchandisers niet voor elk type toestel een andere methode aanleren. In deze standaard ...
    • OVERZICHT BASISKENNIS/OPLEIDINGSPLAN

      FULL SERVICE VENDING, TASTE THE EXCELLENCE Hieronder vinden jullie de links naar alle taken die vallen onder BASISKENNIS. Deze worden tijdens de opleiding tot Junior merchandiser toegelicht en aangeleerd. PROEFDAG: DOCUMENT LINK DATUM INGEVULD ...
    • Basis 1. 13. Melding toestel niet 100 % in orde

      Duiding: Het is onze missie om al onze warme drankautomaten, cold automaten en snackautomaten ten allen tijde in perfecte staat te houden. Hieronder verstaan we: De automaat heeft geen storingen en werkt voor 100% De automaat geeft alleen maar ...
    • Omni Espresso - taak: Onderhoud Groot koffie (BASISKENNIS)

      Duiding: Een groot onderhoud is essentieel voor het langdurig goed blijven functioneren van onze koffietoestellen. Het zorgt ervoor dat pannes vermeden en storingen ernstig verminderd worden. Het is ook essentieel voor een permanent hoge kwaliteit ...
    • Omni Instant - taak: Onderhoud Groot koffie (BASISKENNIS)

      Duiding: Een groot onderhoud is essentieel voor het langdurig goed blijven functioneren van onze koffietoestellen. Het zorgt ervoor dat pannes vermeden en storingen ernstig verminderd worden. Het is ook essentieel voor een permanent hoge kwaliteit ...