Basis 1.02. Werking Televend app

Basis 1.02. Werking Televend app

Duiding:
Onze frisdrank- en snackautomaten zijn allemaal voorzien van het telemetriesysteem van Televend. Aan de office-kant van dit systeem wordt er bepaald welke producten er in de automaten verkocht worden, op welke locatie ze zitten, de nodige aantallen en de prijs waaraan ze verkocht worden. Alle verkopen, betalingen en storingen worden door dit systeem in de automaten geregistreerd en aan de hand van een 4G-connectie doorgestuurd.
In dit artikel gaan we dieper in op de werking van de Televend app op jullie GSM, de handelingen die jullie als merchandiser gaan uitvoeren in dit systeem om de toestellen correct aan te vullen, de stock te beheren en eventuele pannes op te lossen. 

Eerste ingebruikname:
Wanneer je de app voor het eerst gebruikt zal de planningsdienst voor jou een Gebruikers-account aanmaken: Dit is een e-mailadres zo opgebouwd: voornaam@mastervending.be
Aanmelden doe je met het Test123! 


Planning inladen:
Bij aanvang van elke dag zal je, indien je die dag taken hebt in Televend, bij Routes een groen vak zien bij het openen van je app. Door hier op te drukken zien we de Actieve routes. Dit kunnen er meerdere zijn indien er extra routes voor je zijn aangemaakt of wanneer er reeds routes voor de komende dagen zijn voorbereid. Enkel in de routes die ingepland zijn op de huidige werkdag zal je effectief kunnen werken. De benaming van elke actieve route start met de omgekeerde datum. 
       

Overzicht toestellen:
Op deze pagina zie je het overzicht van al je toestellen. Deze staan gegroepeerd per klant. Je ziet telkens de naam van het toestel, het toesteltype en tussen haakjes de uit te voeren taken:
  1. (T): Aanvullen volgens telemetrie
  2. (G): Geldzak koppelen via telemetrie
  3. (T-G): Aanvulling en geldzak via telemetrie

Producten klaarnemen in bestelwagen: 
  1. Je klikt op het icoon met de doosjes naast de klant.
  2. Je selecteert de gewenste automaat of alle  automaten van de klant. Als navultype selecteer je 'Live'
  3. Je neemt alle producten uit de lijst mee naar binnen op de juiste kar.
  

Taken:
Bij het openen van een automaat zie je de taken die moeten gebeuren. Deze dienen allemaal uitgevoerd te worden.


Machine vullen:
We duiden hier ook 'live' aan voor een maximale aanvulling.
In deze taak zie je per selectie het nummer, het product en het aantal dat voorzien is voor maximale aanvulling. Ook zie je hier de 'Naar max' : dit is het verschil tussen 'aanvullen tot' en 'max'. Hier verschijnt een oranje cijfer die het verschil tussen beide aanduidt.
  In de grijze balk eronder zie je
  1. Voorraad: de verwachte aanwezige voorraad van het product in deze selectie.
  2. Aanvullen tot: de toegestane maximale hoeveelheid van het product in deze selectie. Deze kan beperkt zijn om vervallen producten te voorkomen. Wanneer deze overschreden wordt zal het aantal van aanvulling oranje worden. Dit mag niet!
  3. Max: de maximale capaciteit van deze selectie. 
  4. De prijs van het product.
We vullen aan met het aantal dat voorzien is voor de maximale opvulling en overschrijden hierbij de 'aanvullen tot' niet.
 
   
Wanneer de aanwezige voorraad niet klopt of er producten moeten verwijderd worden gaan we klikken op de selectie waardoor we in de gedetailleerde opvulpagina komen. Hierin kunnen we de voorraad gaan afstemmen met de effectief aanwezige voorraad, we kunnen aanduiden hoeveel stuks we verwijderd hebben (met een positief getal, de voorraad daalt hierdoor automatisch), hoeveel vervallen producten we verwijderd hebben (met een positief getal, de voorraad daalt hierdoor automatisch) en tot slot met hoeveel nieuwe producten we de selectie hebben aangevuld.


 Wanneer alle taken afgewerkt zijn wordt de automaat groen, wanneer alle automaten afgewerkt zijn wordt je Actieve route rood.
Wanneer alle Actieve routes beginnende met de datum van je werkdag afgewerkt zijn, heb je al je taken in de Televend app afgerond. Heb je alle toestellen afgewerkt maar blijft er een actieve route toch groen staan? Dit betekent dat er door een slechte internetverbinding 1 of meerdere taken enkel lokaal op je gsm zijn opgeslagen. Check dan of je op een plek staat met een goede internetverbinding, sluit je Televend app volledig en en start hem terug op. Je app zal dan alle lokaal opgeslagen taken doorsturen. Vervolgens worden je actieve routes rood en is alles correct verwerkt.







    • Related Articles

    • Basis 1.01. Werking Mastervending app

      Duiding: Alle taken die op je werkdag ingepland zijn, staan vermeld in je Mastervending app. We zorgen er telkens voor dat al deze taken afgewerkt zijn op het einde van de werkdag. Indien dit niet lukt zullen we de planningsdienst contacteren en, in ...
    • OVERZICHT BASISKENNIS/OPLEIDINGSPLAN

      FULL SERVICE VENDING, TASTE THE EXCELLENCE Hieronder vinden jullie de links naar alle taken die vallen onder BASISKENNIS. Deze worden tijdens de opleiding tot Junior merchandiser toegelicht en aangeleerd. PROEFDAG: DOCUMENT LINK DATUM INGEVULD ...
    • Basis 1.05. Communicatie met en over de planning

      Duiding: Elke week wordt er voor jullie een planning opgemaakt. Dit wordt gedaan met de nodige zorg en met respect voor de werkuren en de workload van de merchandisers. Het is ons gezamenlijk doel om alle ingeplande taken, van alle merchandisers af ...
    • Basis 1.12. Planogram change uitvoeren

      Duiding: Welke producten er op welke plaats zitten in onze cold/snackautomaten wordt bepaald in de Televend app. Dit kan bv. wijzigen na een evaluatie van de verkoopresultaten of op vraag van de klant. Wanneer dit gebeurt zullen er op kantoor de ...
    • Basis 1.14. Klantvriendelijkheid

      Duiding: Onze belangrijkste verantwoordelijkheden als merchandiser spelen zich af bij de klant. We brengen daar het overgrote deel van onze tijd door. Het is daar dat we waarde creëren. Omdat we heel regelmatig bij de klant over de vloer komen, ...