Duiding:
Iedere merchandiser heeft een vaste bestelwagen ter beschikking. We voorzien een wagen die volledig in orde en uitgerust is en voldoet aan de kwaliteitsnormen van Mastervending. Het is de verantwoordelijkheid van de merchandiser om de wagen correct te gebruiken en steeds in perfecte staat te houden (binnen- en buitenkant). In dit artikel gaan we dieper in op wat we van merchandisers verwachten op gebied van technische staat van de wagen, correct gebruik van de laadruimte en bestuurderscabine. Al deze punten zullen op regelmatige basis worden gecontroleerd, u zal als vaste bestuurder verantwoordelijk worden gesteld voor vastgestelde inbreuken.
1. Technische staat en gebruik voertuig.
- We rijden met een bestelwagen die altijd geladen is met producten. Bijkomend zijn het wagens voorzien van Mastervending branding . Het is noodzakelijk ons rijgedrag hier steeds aan aan te passen.
- We rijden steeds defensief en vermijden bruuske remmanoeuvres.
- Gebruik van gsm achter het stuur is bij wet verboden en doen we nooit! We gebruiken steeds de handsfree car kit.
- We houden ons aan de maximaal toegestane snelheid.
- We passen ons rijgedrag aan aan de weersomstandigheden.
- We zijn steeds extra voorzichtig in bochten en op oneffen wegen.
- We rijden enkel rond met bestelwagens die in het bezit zijn van een geldig keuringsbewijs en verzekeringsbewijs. Deze zijn aanwezig in de wagen, alsook een blanco aanrijdingsformulier en gegevens voor het contacteren van VAB ingeval van pannes.
- Elke 2 weken heb je de taak 'MV Check wagen (+carwash)'. Deze is verplicht correct af te werken. De grote bestelwagens worden gewassen door de mobiele carwash op Mastervending, de kleine bestelwagens beschikken over een waspas voor de XL Carwash te Kontich en zullen daar hun wagen laten reinigen.
- Alle schade aan het voertuig en meldingen op het dashboard dienen onmiddellijk gemeld te worden via de druppel aan je sleutelbos. Je vult het formulier volledig in. Meldingen die aangeven dat het voertuig moet stoppen dienen onmiddellijk gerespecteerd te worden. We zetten het voertuig veilig aan de kant van de weg.
2. Gebruik laadruimte
- Paletten: Producten staan steeds correct gestapeld op de 2 paletten, we zorgen ervoor dat er niets kan omvallen
- Plastic bakken: Beide bakken worden bij elke laadbeurt in het magazijn LEEG GEMAAKT. Er blijven geen restproducten achter in de wagen.
- Bak 1 = Bak voor ingrediƫnten warme drankautomaten om mee binnen te nemen bij de klant: Deze bak is steeds voorzien van de nodige producten om je toestellen correct te kunnen aanvullen. Deze bak staat tussen de 2 paletten. Zowel bak als inhoud zijn proper en netjes.
- Bak 2 =Bak voor losse Petflesjes en blikjes: Deze bak gebruiken we om losse dranken veilig te vervoeren waardoor ze niet beschadigd geraken. We gebruiken deze losse dranken steeds a.s.a.p. om onze cold-toestellen aan te vullen. Deze bak staat tevens tussen de 2 paletten. Zowel bak als inhoud zijn proper en netjes.
- Bekers: Maximaal 1 geopende doos bekers staat tussen de 2 paletten.
- Platte kar en steekkar: Deze staat vast zodat deze niet kunnen bewegen in de laadruimte en geen schade kunnen veroorzaken.
- Deuren: (Schuif)deuren dienen steeds met zorg gesloten te worden met 2 handen: 1 aan het handvat, 1 om de deur te begeleiden. We houden de rails vrij van afval en gebruiken de veiligheidssloten correct.
3. Gebruik bestuurderscabine
- We houden de cabine altijd proper. Afval wordt dagelijks in de, op het bedrijf voorziene, vuilnisbakken gegooid.
- Zetels zijn proper, dashboard is proper.
- We hebben geen producten in de bestuurderscabine.
4. Contact uit bij stilstand wagen.
We laten ons contact nooit aan staan wanneer de wagen stil staat. Stil staan = motor uit en sleutel uit het contact!