Werking Mastervending app (BASISKENNIS)

Werking Mastervending app (BASISKENNIS)

Duiding:
Alle taken die op je werkdag ingepland zijn, staan vermeld in je Mastervending app. We zorgen er telkens voor dat al deze taken afgewerkt zijn op het einde van de werkdag. Indien dit niet lukt zullen we de planningsdienst contacteren en, in overleg, de taken die niet kunnen worden uitgevoerd herplannen. Zo zijn alle resterende taken afgewerkt en groen op het einde van je werkdag. 
BELANGRIJK: taken die niet zijn uitgevoerd mogen ook NOOIT afgewerkt worden in de app!

Eerste ingebruikname:
Wanneer je de app voor het eerst gebruikt zal de planningsdienst voor jou een Gebruikers-account aanmaken: Dit bestaat een letter en een cijfer (de regio waarin je werkt) en je voornaam.
Aanmelden doe je met het wachtwoord '2007'


Planning inladen:
Bij aanvang van elke dag zal je een geel vak zien verschijnen bij het openen van je app. Hierin wordt gevraagd om je planning van die dag in te laden. Dit doen we door op het refresh-logo te drukken links onderaan. Na enkele seconden zal je dagplanning verschijnen op je scherm.


Dagplanning, overzicht klanten:
Op deze pagina zie je veel info. Helemaal bovenaan vind je je regio en naam, de 'home'-toets waarmee je steeds naar deze pagina kan terugkeren en een geschatte werktijd en rijtijd. 
Daaronder vind je de lijst van al je klanten met hun adres, het aantal uit te voeren taken en de geschatte werktijd voor die taken. Met de toets rechts onderaan kan je je klanten in de juiste volgorde zetten. Doe dit dagelijks zodat ook de planningsdienst kan volgen in welke volgorde je tewerk zal gaan.


Taken:
Wanneer je een klant opent zie je op deze pagina een lijst van de toestellen die service vragen. Je ziet telkens de toestelnaam, het type toestel, de uit te voeren taak (of meerdere taken), de geschatte werktijd en een symbool die de taken illustreert. Achter het type toestel vind je een (T) indien de producten worden ingegeven via de Televend app of een (G) wanneer een  geldzak wordt ingegeven via de Televend app. Voor zowel producten als geldzak via Televend zie je achter het type toestel (T-G).
  1. een koffietasje: Bijvullen koffieautomaat
  2. een blikje: Bijvullen frisdrankautomaat
  3. een koekje: Bijvullen snackautomaat
  4. een kruissleutel: Onderhoud groot
  5. een Engelse sleutel: een Technische interventie (zie Afwerken technische interventie)
Onderaan vind je diezelfde symbooltjes terug. Zij tonen het totale aantal producten die je nodig hebt bij deze klant indien deze zijn gebaseerd op de gemiddeldes en worden ingevuld in de Mastervending app. De producten die via Televend worden ingevuld staan hier niet tussen. Tot slot vind je ook hier rechts onderaan de toets om de taken in de juiste volgorde te zetten. 


Toestel:
Tot slot vind je op automaatniveau naam en type toestel, toestelnummer en periodieke frequentie. Daaronder vind je 3 toetsen:
  1. de Notities toestel: alle mogelijke info doet je moet hebben om deze taak te kunnen uitvoeren. Afvinken betekent dat je deze info gelezen hebt en zult toepassen!
  2. de aanvulpagina: hier duid je aan dat je de aanvulling hebt uitgevoerd en de aantallen van de aangevulde producten. Indien een product niet tussen de gemiddeldes staat dien je contact op te nemen met de planningsdienst om dit toe te laten voegen.
  3. de tellerstand: je ziet de vorige tellerstand en vult hier ook de huidige tellerstand in.
    


Enkel wanneer al deze stappen correct zijn afgewerkt zal je taak groen worden. Dit is VERPLICHT bij iedere afgewerkte taak. Wanneer al je taken groen zijn wordt het toestel groen. Indien alle toestellen groen zijn wordt je klant groen, wanneer al je klanten groen zijn is je dag correct afgewerkt. Het is VERBODEN taken af te werken wanneer deze niet zijn uitgevoerd.

Opmerking merchandiser:
Wanneer je iets wil laten weten aan de planningsdienst kan dit via de functie 'Opmerking Merchandiser' (de enveloppe). Selecteer het onderwerp en schrijf in de opmerkingen duidelijk alle info die je wil delen. 
De opties zijn:
  1. Andere: alle algemene info doe je wil delen met de planningsdienst
  2. Technisch defect: alle aanwezige pannes op het toestel, ook indien je dit meteen opgelost hebt. Vermeld dit duidelijk!
  3. Opmerking/vraag klant: Alle vragen van de klant, hierbij noteren we ook de naam en contactgegevens van de klant.
  4. Taak niet uitgevoerd: Wanneer een taak niet kan worden uitgevoerd (toestel uitgeschakeld, klant niet bereikbaar,...). De planningsdienst herplant deze taak.
  5. Te bespreken met klant: vaststellingen bij de klant die met die klant moeten besproken worden (vandalisme, fout gebruik testellen,... )
  6. Opmerking vorige servicebeurt: wanneer je merkt dat een collega die het toestel vorige keer deed de procedures niet gevolgd heeft.


Opmerking volgende levering:
Op toestelniveau vind je naast de 'opmerking merchandiser' (enveloppe) ook de 'Opmerking volgende servicebeurt' (notitieblaadje). Via deze functie noteer je alle info die moet geweten zijn bij de volgende servicebeurt. Dit verschijnt dan mee in de 'Notities toestel' bij de volgende servicebeurt. Hierbij hanteer je 2 codes:
  1. EXTRA: dit zijn producten of onderdelen die je bij de volgende servicebeurt extra nodig hebt. De magazijniers leggen deze dan voor je klaar.
  2. TO DO: dit zijn taken die moeten gebeuren bij een volgende servicebeurt omdat je er bv. niet aan toekwam de vorige keer. 









    • Related Articles

    • Werking Televend app (BASISKENNIS)

      Duiding: Onze frisdrank- en snackautomaten zijn allemaal voorzien van het telemetriesysteem van Televend. Aan de office-kant van dit systeem wordt er bepaald welke producten er in de automaten verkocht worden, op welke locatie ze zitten, de nodige ...
    • OVERZICHT BASISKENNIS/OPLEIDINGSPLAN

      FULL SERVICE VENDING, TASTE THE EXCELLENCE Hieronder vinden jullie de links naar alle taken die vallen onder BASISKENNIS. Deze worden tijdens de opleiding tot Junior merchandiser toegelicht en aangeleerd. PROEFDAG: DOCUMENT LINK DATUM INGEVULD ...
    • Afwerken Technische interventie (BASISKENNIS)

      Duiding: Wanneer de planning een e-mail van een klant of een opmerking van een merchandiser ontvangt m.b.t. een technische storing zullen zij dit toewijzen aan een merchandiser om deze storing te gaan oplossen. Dit verschijnt in de Mastervending app ...
    • Omgeving toestellen en afvalverwerking (BASISKENNIS)

      Duiding: Wanneer we bij een klant een toestel servicen is het essentieel dat we de omgeving van het toestel zuiver achterlaten. We gaan dus niet enkel het toestel zelf aanvullen en het nodige onderhoud geven, we gaan er ook voor zorgen dat de ...
    • Mastervending App werkwijze - niet kunnen uitvoeren taak / bepaalde taken (Basiskennis)

      Indien men om een bepaalde reden (slot defect, toestel door klant uitgeschakeld, ...) een toestel niet kan / hoeft aan te vullen of men kan een bepaalde taak (Groot Onderhoud / Vervangen filter) niet aanvullen, dienen we volgende werkwijze te ...