Duiding:
Wanneer de planning een e-mail van een klant of een opmerking van een merchandiser ontvangt m.b.t. een technische storing zullen zij dit toewijzen aan een merchandiser om deze storing te gaan oplossen. Dit verschijnt in de Mastervending app als een taak 'Technische interventie'. Deze taken zijn prioritair te behandelen en krijgen dus voorrang op aanvultaken. Belangrijk: alle communicatie i.v.m. deze interventie moet verlopen op de correcte manier, IN deze taak. Alleen op deze manier blijft voor de planning duidelijk wat de status van deze interventie is.
Omschrijving interventie:
In dit vak vind je de uitleg die de planning kreeg van de klant of de merchandiser die het probleem heeft vastgesteld.
Notie merchandiser:
ALLE communicatie omtrent deze interventie wordt via dit vak doorgestuurd naar de planning. Alleen op deze manier zal alle info bij hen terecht komen in hun ticket en blijven we het overzicht behouden over de evolutie van dit ticket. In dit vak noteren we alle info in volzinnen met vervoegde werkwoorden, we zorgen ervoor dat het voor de planning volledig duidelijk is wat er gedaan ís en wat er nog moet gebeuren.
We sturen dus GEEN extra opmerkingen naar de planning i.v.m. dit ticket aan de hand van een 'Opmerking merchandiser' (de enveloppe).
Besluit:
In dit onderdeel duiden we de situatie van het ticket aan, er zijn 3 opties:
- Probleem is structureel opgelost: Je hebt de oorzaak van het probleem kunnen vaststellen, je hebt het kunnen oplossen, je hebt de oplossing grondig getest, je hebt je feedback genoteerd in de Notie merchandiser.
- Opgelost, maar oorzaak niet gevonden: je hebt aan de hand van een reset het probleem kunnen verwijderen zonder te hebben kunnen vaststellen wat de oorzaak was van het probleem, je hebt het toestel grondig getest, je hebt je feedback genoteerd in de Notie merchandiser.
- Niet opgelost: je hebt het probleem na alle stappen te hebben doorlopen (eigen kennis, consultatie van lead merchandiser, consultatie van Field manager door lead merchandiser) niet kunnen oplossen. Ook wanneer je niet over de juiste onderdelen beschikte of de interventie met toestemming werd herpland duid je dit aan. Je hebt je feedback genoteerd in Notie merchandiser.
Enkel wanneer al deze stappen correct zijn afgewerkt zal je taak groen worden. Dit is VERPLICHT bij iedere technische interventie. Alleen zo verschijnt het ticket bij de planning op de correcte plaats zodat zij verder actie kunnen ondernemen.
De enveloppe:
Enkel wanneer er foto's verreist zijn om het probleem te duiden bij de planning zullen deze verstuurd worden via de 'Opmerking merchandiser'. Ik herhaal dat alle communicatie verloopt via Notie merchandiser!