GD9 / GD6 geeft geen product uit - klant krijgt geen geld terug OF een product blijft in mandje zitten en wordt niet uitgegeven (Basiskennis)

GD9 / GD6 geeft geen product uit - klant krijgt geen geld terug OF een product blijft in mandje zitten en wordt niet uitgegeven (Basiskennis)

Hierbij vinden jullie de correcte werkwijze hoe dit probleem structureel op te lossen

Duiding:  Indien een product niet wordt uitgegeven, genereert dit in telemetrie een failed vend. Indien het toestel niet goed is afgesteld, zal deze soms een verkoop registreren hoewel er geen uitgifte van product is. Hieronder vinden jullie de oplossing voor dergelijk probleem. Vanwege het koppellen van selecties, zal een toestel soms naar lege rijen gaan, daar deze alle producten gelijkmatig laat uitverkopen.
 

Benodigdheden:
  1. Kruisschroevendraaier
Voor de merchandiser:
  1. Test samen met de planning of het toestel een mislukte verkoop (failed vend) ook zo registreert.
  2. Dit doet men door de planning onderstaande procedure te laten volgen en vanuit een lege rij een failed vend te simuleren 
  3. Maak een product volledig leeg (indien meerder rijen vna het product, ze allen leegmaken indien ze gekoppeld zijn). best is het product Vithit leg te maken en hiermee de tests te simuleren
  4. De planning zet de prijs van het testproduct tijdens deze test op 0€ zo heeft men geen geld/bankkaart nodig om te testen
  5. Regel de uitgifte klep een beetje naar voren bij (zie video) en test opnieuw. Indien het bij de planning een failed vend registreert, is het normaliter in orde . Bijregelen uitgifteklep (zie Video)
  6. Test tevens de uitgifte van een Vithit, indien we te veel hebben bijgeregeld, kan het zijn dat deze blijft hangen in  de uitgifteklep. 
  7. Indien de Vithit blijft hangen, regelen we terug bij en starten we de ganse procedure van hierboven terug van nul
  8. Vraag planning de prijzen terug goed door te sturen en test dat het toestel ook de juiste prijzen op het scherm toont
  9. Zet de stock terug juist samen met de planning

Voor de planning:
  1. Zet de prijs in telemetrie voor een rij met lege producten op 0€ (het best is om dit met het product Vithit te testen, en de rij te laten leegmaken)
  2. Stuur de prijs door naar de automaat en kijk na dat dit ook goed is doorgestuurd geweest
  3. Vraag de merchandiser te testen
  4. Indien het geen failed vend doorgeeft maar wel een verkoop. Wil dit zeggen dat de klant zijn geld kwijt is en we de automaat dienen bij te regelen volgens procedure hierboven.
  5. Indien het toestel een failed vend genereert, dient het toestel bij herindrukken selectie "uitverkocht" weer te geven
  6. in geval van drank dat niet wordt uitgegeven en geen failed vend registreert, heeft klant gelijk en moet hij worden terugvergoed
  7. Na bijregelen zeker testen dat het product Vithit goed wordt uitgegeven en niet blijft steken in de uitgifteklep (eventueel ook prijs tijdens de test op 0€ zetten)
  8. Als alles in orde is prijzen terug juist zetten en terug doorsturen naar de automaat
  9. Zet de stock terug juist samen met de merchandiser
  10. Moest bovenstaande alsnog niet lukken, dient een verdikking te worden geplaatst op de uitgifteklep door een collega van het Mastervending Technisch kenniscentrum
Bijregelen uitgifteklep:

Product blijft in mandej zitten:



Foto's voor planning: