Koffietoestel geeft bepaald product niet (instant product) bv geen choco/geen melk/geen soep/geen thee - geen productuitgifte, enkel wateruitgifte (Basiskennis)

Koffietoestel geeft bepaald product niet (instant product) bv geen choco/geen melk/geen soep/geen thee - geen productuitgifte, enkel wateruitgifte (Basiskennis)

Hierbij vinden jullie de correcte werkwijze hoe een probleem van "geen uitgifte instant product, toestel geeft wel heet water" gestructureerd op te lossen. 

Duiding:  Om een panne structureel op te lossen, zoeken we steeds naar de effectieve oorzaak van een panne, een fout resetten wordt niet beschouwd als een structurele oplossing!

 


Werkwijze  
  1. Kijk na of de container nog goed gevuld is met product, haal hiervoor de container uit het toestel, kijk na of er geen holtes (Zie foto) zijn in de container. Slow movers zoals thee, soep, deca dienen we steeds goed op te schudden bij ieder service bezoek
  2. Kijk na of de uitgifte van de contaienr verstropt zit, mogelijks is de oorzaak een defecte ventilator die de dampen niet afzuigt, voel bij uitgifte van een betrokken product aan de achterkant van het toestel of de ventialtor draait --> indien niet dient deze door ons te worden vervangen
  3. De container zit niet goed op zijn  plaats waardoor de mixermotor hem geen product kan laten uitgeven
  4. Kijk na of de uitgifteteut (zie foto) goed naar beneden staat. Indien deze niet goed naar beneden staat (meestal fout merchandiser na een groot onderhoud) zal er ook geen product uitgifte zijn. Stel dat door de teut terug goed te zetten het probleem niet is opgelost, demonteer dan de container), maak alles goed vrij en plaats alles terug op zijn plaats. Vermoedelijk is er een extra verstopping aan de uitgifte van de container.
  5. Demonteer de container als volgt
    1. schroef de voor en de achterkant van de worm los (opgelet, in sommige containers draait dit tegen de draad in / tegen onze logica in)
    2. Kijk na of de uitgifteteut volledig proper en vrij is
    3. Kijk na of de uitgifte teut er niet omgekeerd inzit (het gaatje in de teut moet in openstaande positie voor de uitgifte van de container staan)
    4. kijk na of de worm goed draait en er nergens product vast zit
  6. Indien het probleem niet is opgelost, plaats de gele sleutel, haal de container eruit en test of de kanistermotor correct draait door een product te nemen dat gebruik maakt van de betreffende container. De kanistermotor draait niet --> deze moet asap door ons worden vervangen. De reden van een defecte kanistermotor is te wijten aan het niet onmiddellijk stofzuigen, reinigen gemorst product tussen containers.
  7. Bovenstaande stappen zijn de oorzaak niet, haal de volledige container leeg, probeer een consumptie te nemen met de lege container op zijn plaats, indien alles lijkt te werken, plaats nieuw product in de container en test een paar consumpties (de eerst 2 consumpties zullen weinig product geven, dit is omdat de worm nog niet gevuld is met product).
  8. Gebruik uw stofzuiger om de omgeving terug proper achter te laten
Holte in ingrediëntcontainer:



Uitgifteteut:



kanistermotor:



Container uitgifte teut:
Opgelet, moet proper en droog zijn


Het gaatje van de teut moet in open positie ook voor de uitgifte staan, de ronde uitgifte zelf moet proper en droog zijn



Draai eens aan de worm zelf om te bekijken of deze niet geblokkeerd is: